Skip to main content
remote

Starta fjärrstyrning!

Starta och skriv in koden du fått av vår support-personal. Enkelt och säkert!

Förbättrad support!

Hur påverkar det dig?

  • Du inleder i chatt eller via mejl och vi ringer upp dig! Så här föredrar redan de flesta att starta ett ärende.
  • Längre öppettid. Nu till 16.30!
  • Chatten är förenklad och snabbare.
  • Du får snabbare hjälp tack vare bättre struktur.
  • För att göra det enklare har vi nu bara en typ av supportavtal.

Vår support

90% av alla ärenden löser vi direkt. Vi som assisterar dig har lång erfarenhet och är certifierade tandtekniker eller auktoriserade servicetekniker.

Här hittar du våra supportvilkor

Öppettider

Måndag – Fredag
08.30 – 12.00
13.00 – 16.30

Gäller helgfria arbetsdagar

Starta ditt ärende här!

Supportavtal

1490 SEK/mån

Vad ingår i vår support?

  • Obegränsat antal supportärenden.
  • Dedikerad supportpersonal.
  • Supportpersonal som är certifierade tandtekniker eller auktoriserade servicetekniker.
  • Praktiskt genomförande av berättigade uppdateringar.
  • Dokumentation av alla ärenden enligt ISO-standard

Hur funkar vår support?

Vem kan få support?

Våra kunder!

För att få support ska du som kontaktar oss vara certifierad av JB Nordic för den produkt du söker support för. Man blir alltid certifierad i samband med köp av maskin alternativt via separat utbildning. Certifikaten är personliga och kan inte överlåtas.

Vilka öppettider är det?

Våra öppettider är helgfria vardagar mellan 08.30-16.30 med stängt för lunch 12.00-13.00.

Hur kontaktar jag supporten?

Snabbast hjälp får du via vår chat här på hemsidan. Det går även att maila till support support@jbnordic.se

Vem hanterar mitt ärende?

Vår supportpersonal är utbildade tandtekniker och är auktoriserade och certifierade för alla produkter vi säljer.

Hur snabbt kan jag få mitt problem fixat?

90% av våra supportärenden löser vi direkt via fjärrstyrning, på distans (starta fjärrstyrning). Vissa ärenden är mer komplicerade och kräver mer tid.

Kan vi inte hjälpa till på distans så är problemet oftast mekaniskt som kräver reparation och att man lämnar in sin maskin till oss. Att få sin maskin inlämnad, reparerad och returnerad tar mellan två till sex veckor beroende på omfattning av problematik.

Utbildning

Vi gör dig startklar och bistår med fortsättningsutbildningar när du än behöver. Har du ny personal ser vi till att de blir certifierade! En utbildningsplan utarbetas alltid tillsammans med dig innan utbildningens start.

JB Nordic utbildning

Reparationer och reservdelar in-house minimerar tiden för avbrott

JB Nordic har en specialutrustad serviceverkstad med ett stort reservdelslager för att kunna erbjuda kvalitativa och snabba reparationer. Alla våra tekniker är certifierade och har gått utbildning hos respektive maskinleverantör. Hos oss är du i trygga händer när du lämnar din maskin på service eller reparation. Alla bytta delar lämnar vi ett års garanti på.

JB Nordic service