remote

Starta fjärrstyrning!

Starta och skriv in koden du fått av vår support-personal. Enkelt och säkert!

Ny, enklare och bättre support!

Vår support

Vi som assisterar dig är certifierade tandtekniker eller auktoriserade servicetekniker. Vi nås via chatt och epost. 90% av alla ärenden löser vi redan samma dag.

Öppettider

Måndag – fredag

08.30 – 12.00
13.00 – 16.00

Gäller helgfria arbetsdagar. Stängt för lunch 12.00–13.00.
Här hittar du våra supportvilkor

Reparationer och reservdelar in-house minimerar tiden för avbrott

JB Nordic har en specialutrustad serviceverkstad med ett stort reservdelslager för att kunna erbjuda kvalitativa och snabba reparationer. Alla våra tekniker är certifierade och har gått utbildning hos respektive maskinleverantör. Hos oss är du i trygga händer när du lämnar din maskin på service eller reparation. Alla bytta delar lämnar vi ett års garanti på.

Hur funkar vår support?

Vem kan få support?

Våra kunder! Har du köpt något av oss ingår support i upp till 36 månader.

(För att få support ska du som kontaktar oss vara certifierad i den produkt du söker support för. Man blir alltid certifierad i samband med köp av maskin alternativt via separat utbildning. Certifikaten är personliga och kan inte överlåtas.)

Vilka öppettider är det?

Våra öppettider är helgfria vardagar mellan 08.30-16.00 med stängt för lunch 12.00-13.00.

Hur kontaktar jag supporten?

Snabbast hjälp får du via vår chat här på hemsidan som går direkt till våra certifierade tekniker.
Det går även att maila till support support@jbnordic.se

Vem hanterar mitt supportärende?

Vår supportpersonal är utbildade tandtekniker och är auktoriserade och certifierade för alla produkter vi säljer.

Hur hanteras garantiärenden?

Alla våra maskiner omfattas av en sk bring-in-garanti. Det innebär att maskinen inom garantitiden (olika garantitid på olika maskiner) måste returneras till oss vid kostnadsfria garantireparationer (vi kan alltså inte komma ut på plats och reparera kostnadsfritt inom garantin). Förslitningsdelar och förbrukningsmaterial omfattas ej av garanti.

Hur fungerar service av maskiner?

I de flesta fall ingår service och du får en ersättningsmaskin under tiden för att slippa stillestånd. När det är dags skickas din maskin till vår service- och reparationsverkstad. Här finns allt för att kunna göra tester, uppdateringar, reparationer och service, snabbt och effektivt.

Har du inte köpt maskinen av oss men behöver service/reparation erbjuder vi fasta priser.

Hur snabbt kan jag få mitt problem fixat?

90% av våra supportärenden löser vi redan samma dag via fjärrstyrning, på distans (se länk ovan). Vissa ärenden är mer komplicerade och kräver mer tid.

Kan vi inte hjälpa till på distans så är problemet oftast mekaniskt som kräver reparation och att man lämnar in sin maskin till oss. Att få sin maskin inlämnad, reparerad och returnerad tar mellan två till sex veckor (beroende på omfattning av problematik).

Vår support

Vi som assisterar dig är auktoriserade servicetekniker eller certifierade tandtekniker. Vi nås via mejl, chatt och telefon. 90% av alla ärenden löser vi redan samma dag.

Öppettider

Måndag – fredag

08.30 – 12.00
13.00 – 16.00

Gäller helgfria arbetsdagar. Lunch 12.00–13.00.
Här hittar du våra supportvilkor

Reparationer och reservdelar in-house minimerar tiden för avbrott

JB Nordic har en specialutrustad serviceverkstad med ett stort reservdelslager för att kunna erbjuda kvalitativa och snabba reparationer. Alla våra tekniker är certifierade och har gått utbildning hos respektive maskinleverantör. Hos oss är du i trygga händer när du lämnar din maskin på service eller reparation. Alla bytta delar lämnar vi ett års garanti på.

Olika supportavtal

Vår supportpersonal är auktoriserade och certifierade för alla produkter vi säljer. Vi har stor kunskap om både mjukvaror, hårdvaror och är specialister på integrerade system. Du kan välja vilken nivå av support du vill ha, vi har tre olika supportpaket, "Free", "Plus" och "Premium". Vi hjälper våra kunder att lägga mindre tid på strul.

Utbildning
Certifierad support
Telefon och chatt
Kalibrering
Support via mejl
Ser till att allt funkar

Extra tillägg efter behov

Om du vill kan du lägga till extra delar i vårt åtagande för att få exakt den skräddarsydda lösning som passar just dina behov. Låt oss ta hand om frågorna så du kan fokusera på ditt.

Certifiering
Vi kan skräddarsy utbildningar på maskiner, handhavande, material och annat.
Löpande utveckling
Med vår kunskap om både systemen och detaljerna kan vi se vad du kan förbättra för att bli mer effektiv.
Optimering av lösning
Ofta kan man få sitt system att jobba ännu smidigare, även om man kanske inte visste det från början. Vi kan hjälpa dig hur.

Nästa online-demo

25
september

Anmäl dig till våra live demos!

Vi demonstrerar en av marknadens bästa och mest lättanvända intraorala skanner. Vi går igenom hur du på bästa sätt planerar och genomför en skanning Och lite tips och tricks såklart.

Vi som demonstrerar är utbildad tandtekniker med lång erfarenhet inom CAD/CAM.

Efter att du anmält dig får du en länk som tar dig till demon. Så håll utkik i din inbox.

Jag vill delta:

    Meet Our Team

    I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis.